Saturday, February 26, 2011

sAmpAikAn daRipAdAku wALAupun sAtu AyAt =)

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG

tips menghilangkan rindu pada mereka yang tidak halal untuk kita
~Syeikhul Islam Ibnu Taimiyah mengatakan: "Sungguh jika hati telah berasakan manisnya ibadah kepada Allah dan ikhlas kepada-Nya, nescaya ia tidak akan menjumpai hal lain yang lebih manis, indah, nikmat dan baik daripada Allah. Manusia tidak akan meninggalkan sesuatu dicintainya, melainkan selepas memperoleh kekasih lain yang lebih dicintainya.~hti mrs rindu apabila ianya tidak terisi oleh rse cinta,syukur,zikir n ibadah kpd Allah.!

menahan godaan syaitan
syaitan xkn lepaskn kita semua,dri kiri kanan dri depan belakang.syaitan dtg untuk menggoda kita semua whai sekalian umat didunia.aku anak islam yg selalu riang,xpernah takut dan gelisah.keranaku yakin selalu allahurabbi bersamaku.syaitan sudah tahu sejak dahulu,kerna itu mereka mengajakmu.masuk neraka bersama,itulah tempat abdinya.aku tahu syaitan adalah musuhku, kerana itu aku akn berdoa selalu.supaya nan syaitan xakan mampu mendekati dan menggodaku.


hargai dan sayangi insan2 yang ada di sekeliling kita sebaiknya
Mgkin tuhan sngaja mhu kita b'temu dgn org yg salah 
sblum menemui org yg betul spaya akhirnya nnti apabila kita 
b'temu dgn insan yang btul kita akn tahu bgmna utk b'syukur 
dgn nikmat pemberian & hikmah disebalik kejadian tersebut.BILA SESUATU ITU TIADA, KITA NAK IANYA ADA. BILA SESUATU ITU TELAH KITA MILIKI, KITA JARANG MENGHARGAINYA. BILA SESUATU ITU TELAH TIADA, BARU KITA TERASA KEHILANGANNYA..





No comments:

Post a Comment