Friday, May 6, 2016

Cerita Hati

Dahulunya kita jahil,
Kita lupa adanya Dia,
Dia selalu perhatikan kita,
Tapi kita sentiasa alpa,
Kita terlalu asyik dengan cinta,
Sampai kita lupa pada pencipta cinta,

Dengan tiba-tiba ujian dtg,
Dahulunya syg kini tidak,
Dahulunya rindu kini tidak,
Dahulunya saling berhubung kini tidak,
Namun Dia masih beri peluang kpd kita,
Untuk kita sedar akn perbuatan kita,
Untuk kita kembali pada jln Dia,

Sekarang kita kembali kpd Dia,
Dengan harapan mendapat restu dariNya,
Menanti diri utk disayangi dan menyayangi,
Dengan adanya redha dariNya,
Hati mohon jgn lama bersedih,
Percayalah hidup kita adalah pilihan Dia,
Dan pilihan Dia adalah terbaik buat diri kita.

#RoadBackToAllah #AllahMasihSayang 💞

Saturday, April 23, 2016

Setiap Saat.......

Saat aku tak kuat, aku tahu Allah sentiasa ada untuk aku.
Saat aku diuji, aku sedar Allah mahu tegur aku.
Saat aku kecewa, aku yakin harapan itu perlu pada Dia shj.

Hati terus meronta, Kaki harus terus melangkah.
Sungguh aku tak kuat, Tapi aku mesti kuat.
kerana disebalik pengharapan, pasti ada kebahagiaan.


Wednesday, April 20, 2016

Menanti Cinta Sejati


|| JODOH ||

Dia datang mengisi rasa,
Rasa yang dicari oleh seorang jejaka.
Yang didambakan selama ini,
Dialah permata yang dicari.
Dulu orang kata, "couple la bro,
itu cara nak cari isteri."
Aku cuba, dan aku jumpa.
Aku jumpa kegagalan, kehampaan.
Bagaimana mungkin jumpa cinta halal,
Jikalau caranya haram, lagi tiada redha Ilahi?
Aku cuba dan terus mencari,
Mencari-cari dan terus mencuba.
Dengan kuasa pemilik langit tujuh petala,
Aku jumpa dia.
Cinta berputik buah,
Aku luah, dengan maruah.
Aku jumpa mak ayah.
Lalu kata aku ingin nikah.
Setebal mana pun petala-petala bumi,
Tebal lagi cinta aku kepada dia.
Sebab itu aku pilih untuk ucap akad nikah,
Bukan cinta dengan cara haram.
Jika benar cinta, aku tidak akan merosakkannya.
Rosakkan dengan tidak jaga ikhtilat.
Punahkan dengan selalu tidak jaga pandangan.
Hancurkan dengan selalu zina hati.
Ini kah definisi cinta kau?
Percayalah, kau tertipu!
Jika benar, halalkan cinta dengan nikah,
Bukannya terus rosak punahkan maruah dia.
Tidak akan tebal cintaku ini,
Nipis, bahkan kalah kulit bawang.
Jika aku tidak cinta dia kerana Dia.
Semata-mata kerana sang pencipta Cinta.
Aku lemah, cinta aku rapuh.
Kerana Dia, aku kuat mencintaimu.
Wahai isteri sedunia, kamu semua amanah kami,
Tidaklah dinamakan cinta jika kita tidak ingin bersama hingga Syurga.

#JadikanPkrYgLpsSbgPengajaran
#AllahMasihSayang

Monday, April 18, 2016

Catatan Buat Hati

Hati...
Selalu berubah keputusan
Mungkin disebabkan sukar menerima ketentuan
Tapi selalu aku pesan pada hati
Segala yg jadi telah ditetatpkan ilahi
Mulanya kita rasa bahagia
Tapi segala bahagia hilang sekelip mata
Tanpa kita duga
Tanpa kita pinta
Siapalah kita utk mempersoalkannya
Apa yg perlu kita buat adalah menerima dgn redha
Apa yg Allah sudh tetapkan utk kita
Pasti akan jadi milik kita tanpa halangan drpd siapa
Dan apa yg bkn milik kita
Pasti tdk akn menjadi milik kita walaupun sudh dalam genggaman.

Thursday, August 6, 2015

siapa kita utk mempersoalkan???

bila terjadi sesuatu ke atas diri kita pasti kita tertanya kenapa terjadi kat aku?? kenapa mesti aku terima semua ni?? kenapa dan kenapa dan kenapa??

soalan yang tiada jawapan pasti. soalan yang jawapannya mungkin ini ujian buatku. soalan yang jawapannya mungkin Allah nak tegur aku atas perbuatan aku. soalan yang jawapannya mungkin Allah nk didik aku sabar, redha atas ketentuannya.

ya, jawapan yang paling menyenangkan hati, Allah dah aturkan segalanya untukku. segala yang terjadi dari ketentuanNya. cukuplah setakat ni je. selebihnya serah pada Allah.

moga hati ini sentiasa tenang dan tabah menghadapinya.

Sunday, March 20, 2011

•.♥.•SwEet dAy With SwEet fRieNds •.♥.•

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG











kek pelengkap acara =)


















kegembiraan jelas terpancar =)
sahabat dunia akhirat (^_^)



teman akan memberimu senyuman
tapi sahabat memberi mu kebahagiaan
teman akan memberi mu serangkai mawar
tapi sahabat memberi mu setangkai melati
teman akan menikam mu dari belakang
tapi sahabat akan menampar mu dari depan
teman akan menceritakan mu yang tidak benar tentang dirimu
tapi sahabat akan tutup mulut dengan kesalahan mu
teman hanya menerima kelebihan mu
tapi sahabat menerima kekurangan mu
1000 teman datang saat kamu ketawa
tapi seorang sahabat akan datang saat kamu berderai air mata....

aku minta Allah setangkai bunga segar,Ia beri kaktus berduri,
aku minta kupu2,diberi ulat berbulu,
aku sedih&kecewa....
namun kemudian.......
kaktus berbunga,indah sekali
dan ulat itupun menjadi kupu2 yang cantik..
itulah jalan Alah,indah pada masaNYA..
Allah tidak memberi apa yang kita harapkan,tapi ia memberi apa yang kita perlukan..
kadang kita sedih,kecewa,terluka...
tetapi jauh di atas segalanya Ia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita (^_^)
berdoalah yang terbaik dalam hidup kita seperti dalam firmanNYA yang bermaksud :
"..berdoalah kepada-Ku nescaya akan aku perkenankan bagimu.." (Al-ghafir : 60)
jadi,kita berdoa supaya hubungan persahabtan yang terjalin ni akan kekal sampai syurga..segala suka dan duka akn kita tempuh bersama dan juga tidak ada apa yang dapat pisahkan kita semua melainkan mati...
sayang semuanya lillahi ta'ala abadan abada =)


bestnyer ke luar negara....

jadikan kesilapan lalu sebagai  pengalaman di masa akan datang

Wednesday, March 16, 2011

buat ayahku tersayang (mazelan bin ahmad)

kasih AyAh tidAk tERniLai~

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG


kisah kasih seorang ayah..mengambil berat akn kemahuan anak2 walaupun nmpk mcm xkesah..Allah! kuatnya smngt ayh..sgguh mulia hati ayh..sgt bertanggungjawab ayh ni..

..astaghfirullahal'azim....ya Allah..bersalahnya aku..aku dah bagi AYAH rsau kat aku..sebab aku kak kuang ajr ngn AYAH..sbb aku kak tengking ayah...sbb aku kak ltk phone pdahal AYAH tgh ckp ngn kak time tu..kcian AYAH..msti AYAH sdih kn..msti AYAH trse kn..terluka hati AYAH ank die buat cmtu..ya Allah,,ampunilah dosa kami..

jahtnyer aku..AYAH,org mntak maaf..org xsngaja nk ngadu kat AYAH..lama dh org sbr ngn prangai kak..byk kli dh die mrungut lptop die rosk sbb org sllu guna..byk kali gak lr org trse ngn die....stiap kli die nk bg "kwn" die pnjam lptop,time tu lr org trse ngn die..org than ngn prangai die..org than je die nk ckp ape pn..org tau tu hak die..klau org mrah,org gak yang xdpt guna lptop tu nnt..org dh lar byk asgnmnt nk kne buat..die xpe lr..kos die xguna lptop sgt..tp tu lr..ble org sllu guna,klau ade ape2 msalah kt lptop tu msti org yang die slhkan..klau "kwn" die tu desak nk pnjam lptop abs org yang jd mgse mngalah...ylar bkn org pnye..org pnjam je..

hmm..sbb tu lr AYAH..org btol2 dh xthan ngn die..sllu org jd mgse lpskn kmarhan die..ylar org kn adk..slme ni org than je AYAH..sbb org tau,,klau gduh sush..sbb die je lr yang org ade kat sni..tp smlm tu org btol2 dh xthan AYAH..sbb tu org mntak nk bli lptop sndri..pkai duet pnjaman org..tp org lupa..org lupa duet tu bkn tuk sem ni je..org terlupa yang tu AYAH..org igt pn lps AYAH ckp..so,org dh terlepas ngadu kat AYAH..pstu ayh call kak mntak die share ngn org..tp AYAH plk kne tengking..kcian AYAH :(..

AYAH..org rse bsalah sgt kat AYAH....AYAH kne mlyan kerenah 2 ank AYAH ni..blom yang 6 lagi..esk pg nya AYAH call..AYAH tnye org duet ade bp lg..AYAH tnye nk amk ble lptop tu..org ogt AYAH buat xkesh je..org nangis gila2 pnye smlm AYAH..tp tak..org slp..AYAH amk kesh rpnyer..AYAH bncang ngn kwn AYAH..pstu kwn AYAH stuju nk tlg blikan..AYAH,baiknyer hati AYAH..msti smalaman AYAH pk psl org kn..kcian AYAH..pdahal byk bnde lg AYAH nk pk..AYAH sgt2 baik..org kagum ngn AYAH..ORG SYG AYH..!!

AYAH..org mntak maaf..ya Allah,Kau kuatkanlah smngt AYAH,,Kau lindungilah AYAH,,Kau kasihlah AYAH spertimana die mngasihiku..AYAH,org janji..org xkn mntak ape2 lg kat AYAH..org jnji akn kuat tmpuh hdup kat sni..org jnji xkn ngadu ape2 lagi kat AYAH..org xnk AYAH rsau dh..AYAH,,semoga AYAH bahagia..semoga AYAH kuat jlani hdup ni..AYAH..ORANG SAYANG AYAH..ampunilah dosaku ya Allah..


P/S : ayah adalah kekuatan hidup kita..selagi die masih bernyawa,jagalah hatinya..jika dia sudh tiada jadilah ank yang soleh buatnya..sungguh,apabila seseorang itu meninggal dunia akn ada 3 perkara shja yang tggal ddunia ini buat bekalanya di sana iaitu amalan yang baik,ilmu yang berterusan dan DOA ANAK YANG SOLEH!! semoga kita terpilih tuk jadi anak yang soleh itu..Al-fatihah buat sesiap yang sudah kehilangan ayh..semoga ditempatkan dalam kalangn orng2 yang beriman..aaaamiin..



haa..tu dia..ni lar pkwe aku..hehe (ayh ku tersyg)..klau bleh nk suami nnt yg mcm ayh..ayh baik,bertanggungjawab,sgt memahami,ayh tegas tetapi penyabar,ayh pndai didik ank2 (tp ank2 xpndai jge dri..huhu) dan yg pling pnting ayh pndai mngusik..ceria je hdup klau ayh ceria (^_^)